V posledních dvou letech prochází duševní zdraví dětí a dospívajících velkou zatěžkávající zkouškou, kdy přibývá psychických obtíží u dětí, a zároveň celá ČR pociťuje velký nedostatek dětských psychologů a psychiatrů. Vzhledem ke stoupajícím obtížím, které se projevují každý den, a to mimo jiné i ve školním prostředí považujeme za důležité, aby byli pedagogové pro krizové situace vybaveni nejen metodickými manuály, ale též svými schopnostmi a jistotou, že krizovou situaci zvládnou. Výcvik v základech krizové intervence pro pedagogické pracovníky připravuje pedagogického pracovníka na využití krizové intervence v náročných krizových situacích, které na půdě školy často vznikají. V souvislosti se vzdělávacím a výchovným působením školy jsou učitelé v každodenním a intenzivním kontaktu se svými studenty a žáky. Díky tomu jsou mnohdy prvními, kteří můžou či musí řešit náročné situace, které ve školním prostředí mohou nastat.
V rámci tohoto kurzu chceme učitelům nabídnout možnost nahlédnout do metody krizové intervence v souvislosti s možným náhledem na základní zajištění žáka v náročné situaci. Účastnici budou připraveni na její užití v nejrůznějších obtížných situacích - např. žák se sebevražednými sklony, s psychiatrickým onemocněním, dítě v akutní krizi, při mimořádné situaci, která zasahuje celý třídní kolektiv apod.
Účastníci získají informace o obecných zásadách vedení KI, využití krizové intervence v praxi ve škole a porozumí charakteristikám krizové intervence. Absolventi si osvojí praktické dovednosti jako je např. aktivní naslouchání, reflexe, práce s hlasem, práce se s tichem, mlčením, panikou či pláčem aj. a dokážou v krizových situacích se žáky lépe reagovat a jednat tak, aby zabezpečili dítě, sebe, tak i celou třídu.
Časový rozsah výuky:
SOBOTY 9:00 - 16:30/17:00
Termíny výuky:
14.9. - zahájení; 5.10., 9.11., 23.11., 7.12. 2024
Upozornění: Podmínkou získání osvědčení je 100% účast na všech setkáních. Tolerovanou výjimkou je 1 absence ze zdravotních důvodů doložená potvrzením od lékaře. Tato absence bude nahrazena zpracováním úkolu a nácvikem modelové situace z tématu dle domluvy s lektorem.