Poruchy chování I. a II.
Poruchy chování I. :
Vzdělávací program se zaměřením na rané projevy problémového chování od narození do 10 let dítěte s ohledem na bio-psycho- sociální determinaci behaviorální a emoční struktury lidské psychiky. Jak důležitý je stres, strach, vzdor, odmítnutí, pochvala, trest, vazba, porozumění, konflikt či prohra v procesu zrání seberegulačních vlastností osobnosti dítěte? Jak významnou roli sehrává narušené rodinné prostředí, nestálé vazby a vztahy, agresivita rodičů, direktivní versus hyperprotektivní výchovný přístup? Jaké obranné mechanismy a salutogenní vlivy posilovat? Co se nám snaží dítě sdělit svým chováním, když je neklidné (například ADHD-C; ADHD-H), roztržité (například ADHD-I), vzdorovité (například ODD) či vzteklé a agresivní (například IED)?
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s ranými projevy problémového chování od narození do 10 let dítěte. Základní představení kauzality a komorbidity raných poruch chování a poruch osobnosti. Zaměření na depistáž a vybrané problémy, výchovy, resocializace a terapie.
Poruchy chování II. :
Představení vybraných příkladů vývojové trajektorie rozvinutých poruch chování, ale také forem náhlé patologie chování impulzivního, úzkostného, reaktivního a agresivního původu u jedinců od 10 do 18 let. Seminář navazuje na první část (Poruchy chování I.), která je podmínkou pro absolvování tohoto semináře a dále rozvíjí vývojovou trajektorii poruch chování v dětském věku a u mladistvých s propagací a přesahem v oblasti delikvence. Představuje institucionální řešení resocializační péče, základní terapeutické možnosti a možnou progresi patologie. Mezi klíčová témata patří široká skupina poruch chování, Intermitentní explozivní porucha a symptomy poruch osobnosti a charakteru.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s popisem vývojové trajektorie rozvinutých poruch chování, ale také formami náhlé patologie chování impulzivního, úzkostného, reaktivního a agresivního původu u jedinců od 10 do 18 let. Seznámení s institucionálním řešením resocializační péče, základními terapeutickými možnostmi a možnou progresi patologie.
O lektorovi:
Etoped a psychoterapeut, který se specializuje na behaviorální a etopedické výchovné poradenství rodičům a pedagogům dětí s ADHD, problémovým vývojem chování a osobnosti a v oblasti poruch chování, syndromu opozičního vzdoru a intermitentní explozivní poruchy. Je autorem monografií Etopedie I: Trest smrti versus tres života pro sériové vrahy, Psychologie sériových vrahů či Psychologie masových vrahů.
Informace ke kurzu
Anotace:
Dvoudenní seminář PhDr. Andreje Drbohlava zaměřující se na rané projevy problémového chování od narození do 10 let dítěte, dále na formy náhlé patologie chování impulzivního, úzkostného, reaktivního a agresivního původu u jedinců od 10 do 18 let.
Cílová skupina:
Pedagogičtí pracovníci všech stupňů škol
Poznámka:
Dvoudenní seminář s PhDr. Andrejem Drbohlavem
Kapacita:20/25
Časová dotace:10 hodin
Organizační
garant
Lektor:
PhDr. Andrej Drbohlav
Cena:
4 500 Kč
Termín konání:
12. 11. 2024 09:00 - 13. 11. 2024 15:00
Termín ukončení:
13. 11. 2024
Místo konání:
Sukova 870/6, Rumburk
Pro přihlášení ke školení je potřeba se přihlásit