Návod
facebook facebook instagram instagram linkedin linkedin

Resilience ve škole

                                                                                                      

Obsah semináře:

  1. Uvedení do tématu Resilience (odolnost) – psychická odolnost žáků a její dopad na učení
  • Co se změnilo, že vznikla generace křehkých dětí, charakteristické projevy generace „sněhových vloček“, změny v hodnotách, výkonu, sebereflexi...
  • Rozostření hranic mezi kompetencí pedagoga a právem rodičů zasahovat do výuky, adorace pozitivních emocí, přeceňování motivování...
  1. Nabídka praktických kroků a nabídka formulací do dialogu s rodiči a dětmi
  • Jak konkrétně stanovit v týmu pedagogů pevné hranice v komunikaci s rodiči (varianty: v dialogu, v definování charakteristiky školy, vytvoření prostoru, kde mohou rodiče svá očekávání tlumočit...)
  • Pojmenování hranic v odpovědnosti za výkon v učení dítěte (jak a kde transparentně zachytit, že za výkon v učení odpovídá především dítě a učitel má odpovědnost za kvalitně podaný výklad, konkrétní formulace do dokumentů)
  • Motivování (do kdy motivovat a od kdy nechat dítě v jeho postoji k učení, jak se stává nemotivování úlevným pro pedagoga i dítě)
  • Jak nenést odpovědnost za emoce dětí (otrávenost, nezájem) při výuce. Vznesení nároků na dítě a držení nastavených požadavků.
  • Rizika rodičovských manipulací..., ošetření vlastních pocitů z toho plynoucích
  • Proč velká snaha o spokojenost dětí a rodičů se školou vede k jejich nespokojenosti. Kdy se jedná o snahu nadměrnou a co z oprávněné snahy dělá snahu lehce kritizovatelnou, kterou rodiče pak odmítají...
  • Jak pracovat s mýtem, že učení musí být jen příjemné, proč tento přístup vede k psychickému oslabování dětí a k vyhořívání pedagogů, co říci rodičům, dětem a co si hlídat ve svém výkonu. Nabídka možných formulací do dialogu s rodiči i dětmi
  • Velká očekávání, neujasněná odpovědnost, nepřesné hranice jako podhoubí nespokojenosti nejen rodičů a dětí, ale i v týmech pedagogů
  • Rozlišení nežádoucí drsné výchovy od vedení dětí k psychickému otužování, aby bez hlubšího porozumění nebyla resilience zneužita pro nastolení necitlivosti

Informace ke kurzu

Anotace:

Setkáváte se stále častěji s rodiči žáků, kteří očekávají, že jejich děti bude škola jen bavit? A když nebaví, je to chyba učitelů, nebo rovnou vedení školy? Setkáváte se zároveň s tím, že děti přes všechnu snahu, kterou vyvíjíte, a tlak rodičů jsou více a více bez zájmu a je těžké je zaujmout? Snažíte se o maximální spokojenost dětí i rodičů, a paradoxně se setkáváte s většími nároky nebo větší lhostejností? A jak to vše souvisí s odolností dětí?

Cílová skupina: vedení škol, učitelé a asistenti základních a středních škol
Poznámka:
Kapacita:16/30
Časová dotace:4 hodin
Číslo kurzu: 62
Lektor: PhDr. Helena Vrbková
Cena: 1 800 Kč
Termín konání: 26. 5. 2025 11:00 - 14:00
Termín ukončení: 26. 5. 2025
Místo konání: Lípová 651/9, 415 01 Teplice
PPP Teplice, Lípová 9

Pro přihlášení ke školení je potřeba se přihlásit

Spolupráce
Spolupráce
Spolupráce
Spolupráce