Návod
facebook facebook instagram instagram linkedin linkedin

Základy krizové intervence pro pedagogy

V posledních dvou letech prochází duševní zdraví dětí a dospívajících velkou zatěžkávající zkouškou, kdy přibývá psychických obtíží u dětí, a zároveň celá ČR pociťuje velký nedostatek dětských psychologů a psychiatrů. Vzhledem ke stoupajícím obtížím, které se projevují každý den, a to mimo jiné i ve školním prostředí považujeme za důležité, aby byli pedagogové pro krizové situace vybaveni nejen metodickými manuály, ale též svými schopnostmi a jistotou, že krizovou situaci zvládnou. Výcvik v základech krizové intervence pro pedagogické pracovníky připravuje pedagogického pracovníka na využití krizové intervence v náročných krizových situacích, které na půdě školy často vznikají. V souvislosti se vzdělávacím a výchovným působením školy jsou učitelé v každodenním a intenzivním kontaktu se svými studenty a žáky. Díky tomu jsou mnohdy prvními, kteří můžou či musí řešit náročné situace, které ve školním prostředí mohou nastat.
 
V rámci tohoto kurzu chceme učitelům nabídnout možnost nahlédnout do metody krizové intervence v souvislosti s možným náhledem na základní zajištění žáka v náročné situaci. Účastnici budou připraveni na její užití v nejrůznějších obtížných situacích - např. žák se sebevražednými sklony, s psychiatrickým onemocněním, dítě v akutní krizi, při mimořádné situaci, která zasahuje celý třídní kolektiv apod.
 
Účastníci získají informace o obecných zásadách vedení KI, využití krizové intervence v praxi ve škole a porozumí charakteristikám krizové intervence. Absolventi si osvojí praktické dovednosti jako je např. aktivní naslouchání, reflexe, práce s hlasem, práce se s tichem, mlčením, panikou či pláčem aj. a dokážou v krizových situacích se žáky lépe reagovat a jednat tak, aby zabezpečili dítě, sebe, tak i celou třídu.
 
Časový rozsah výuky:
 
SOBOTY 9:00 - 16:30/17:00
 
Termíny výuky: 
 
6.9. - zahájení; 4.10., 1.11., 22.11., 13.12. 2025 
 
Upozornění:

Podmínky absence:

Jedna absence lze nahradit zpracováním úkolu (nutné potvrzení od lékaře, mimo nemoci nelze absenci uznat). Při vyšší absenci účastník ztrácí možnost získat certifikát s akreditací, dostane potvrzení o účasti na kurzu bez akreditace, dvě setkání (z pěti) už bohužel nelze nahrazovat prací a nácvikem modelové situace, nenaplní se tak účel kurzu.

 

Informace ke kurzu

Anotace:

Výcvik si klade za cíl připravit pedagoga na mimořádné situace, které mohou v rámci školy nastat, vybavit ho základními postupy krizové intervence, poznání příčin krizí a rozšíření možností poskytnout bezprostřední a efektivní pomoc v krizových situacích. Výcvik je určen k podpoře lidské kompetence pedagogického pracovníka provázet člověka krizí a vybavit ho schopností sebereflexe.

Školení proběhne prezenčně v rozsahu 40 hodin rozdělených do 5 výukových dnů (tedy 8 výukových hodin v dané dny). Teoretické části kurzu budou probíhat formou interaktivní přednášky s využitím příkladů z praxe. Hlavní metodou praktické části kurzu bude zážitková pedagogika, vyzkoušení her a technik, nácvik modelových situací. Každý blok bude zakončen reflexí a diskusí prožitého či poznaného.

 

Poznámka: 40 hodin (celkem 5 sobotních setkání)
Kapacita:0/24
Časová dotace:40 hodin
Číslo kurzu: 72
Lektor: Mgr. Michal Klapal, PhDr. Andrej Drbohlav,DBA, PhDr. Daniela Květenská, Ph.D., Mgr. Jana Macková
Akreditace: MŠMT 28777/2022-4-885
Cena: 13 000 Kč
Termín konání: 6. 9. 2025 09:00 - 13. 12. 2025 17:00
Termín ukončení: 13. 12. 2025
Místo konání: Lípová 651/9, 415 01 Teplice
PPP Teplice, Lípová 9

Pro přihlášení ke školení je potřeba se přihlásit

Spolupráce
Spolupráce
Spolupráce
Spolupráce